ائتلاف جنبش‌های اعتراضی زنان افغانستان با ابراز نگرانی از اظهارات امینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل در خصوص برگزاری کنفرانسی برای به رسمیت شناختن طالبان، از این مقام سازمان ملل خواستار «وضاحت لازم» درباره گفته‌هایش شده است.


در اعلامیه‌ای که از سوی این جنبش منتشر شده، آمده است: «در نزدیک به دو سال گذشته طالبان حدود ۴۰ فرمان به هدف حذف زنان از جامعه صادر کرده‌اند. طالبان مسئول آپارتاید جنسیتی در افغانستان‌ اند و زنان را از حقوق کار، آموزش و حتی و گشت‌وگذار آزادانه منع کرده‌اند.»
اعلامیه افزوده است: «به رسمیت شناختن گروهی که مسئول نقض گسترده حقوق بشری مردم ‌است نه تنها به مثابه حکم کشتار زنان افغانستان و تقویت بی‌ثباتی و بحران است بلکه به اعتبار سازمان ملل به عنوان بزرگ‌ترین و معتبرترین نهاد مسئول حفظ و ترویج حقوق بشری صدمه می‌زند.»
به گفته این ائتلاف، «تعامل و گفت‌وگوی بی‌قند و شرط با طالبان هیچ نتیجه‌ای جز جرئت‌بخشی به این گروه در پی نخواهد داشت» و سبب «تشدید بحران» در کشور خواهد شد.
گفتنی روز گذشته امینه محمد، معاون دبیرکل سازمان ملل از بررسی‌ها در باره برگزاری کنفرانسی از سوی این سازمان خبر داد که به گفته وی در آن در باره به رسمیت شناختن حکومت طالبان در افغانستان رایزنی خواهد شد.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *