فرخنده: شماری از زنان معترض افغانستان طی یک گردهمایی تازه با تحریم نشست دوحه آن را سفید نمایی طالبان خواندند.

اعضای جنبش اعتراضی زنان مقتدر افغانستان و جنبش آزادگان در تبعید هرگونه گفت و گو و تعامل با طالبان را مردود خوانده است.

در قطع نامه ی منتشر شده از سوی این معترضان آمده است که عدم حضور نمایندگان افغانستان و زنان در نشست نگران کننده است و این نشست به سفید نمایی طالبان می پردازد.

در قطع‌نامه‌ی نضر شده‌ای این جنبش‌ها آمده است: «سازمان ملل متحد رسالت اصلی خود را فراموش کرده و طی معاملات سیاسی، به سفیدنمایی «طالبان تروریست» پرداخته و از نقض حقوق‌بشر و حقوق زنان توسط این گروه چشم‌پوشی می‌کند».

زنان معترض هم‌چنین می‌گویند: «با کمال تأسف، سازمان ملل متحد با نادیده‌گرفتن ظلم و وحشتی که از سوی طالبان بر مردم افغانستان اعمال می‌شود، راه تعامل و معامله‌گری را با این گروه در پیش گرفته است و طالبان به وسیله‌ی امتیازدهی این سازمان در نشست سوم دوحه شرکت می‌کنند».

این دو جنبش کار سازمان ملل را شبیه به عملکرد طالبات علیه زنان دانسته و گفته است که طالبان زنان را از اجتماع محروم کرده اما سازمان ملل آنان را از شرکت در نشست دوحه محروم کردند.

پیش از این نیز، زنان افغانستان در کشورهای مختلف جهان خواهان تحریم طالبان شده و علیه این نشست کارزار تبلیغاتی نشر نمودند.

با این حال قرار است تا ساعات دیگر نشست سوم دوحه درباره‌ی افغانستان با میزبانی معاون دبیرکل ملل متحد در امور سیاسی آغاز شود.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *