عکس: رسانه‌های اجتماعی

فرخنده: جوزپ بورل مسؤل سیاست های خارجی اتحادیه ی اروپا دی روز دوشنبه(۵سنبله) طی یک بیانیه با ابراز نگرانی از وضعیت زندگی زنان افغانستان گفته است که اتحادیه ی اروپا از توشیح قانون جدید هیبت الله وحشت زده شده است.

اتحادیه ی اروپا هم چنان گفته است که این قانون قدرت وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان را فراتر از نقش مشوره‌ای گسترش می‌دهد و دستور روشن به این وزارت برای اجرای این قانون داده شده است.

در ادامه ی سخنان آقای بورل آمده است که این قانون و سایر محدودیت‌های اعمال‌شده از سوی طالبان معاهدات افغانستان تحت قوانین بین‌المللی را نقض و حق مردم افغانستان را برای رسیدگی عادلانه به قضایا تضعیف می‌کند.

او افزوده است که اتحادیه اروپا از طالبان می‌خواهد که سوءاستفاده‌ی سیستماتیک علیه زنان و دختران افغا‌نستان را پایان دهند که ممکن است به آزار جنسی تبدیل شود که مطابق اساس‌نامه‌ی رم، که افغانستان نیز عضو آن است، جنایت علیه بشریت است.

اتحادیه اروپا از طالبان می‌خواهد که سوءاستفاده‌ی سیستماتیک علیه زنان و دختران افغا‌نستان را پایان دهند که ممکن است به آزار جنسی تبدیل شود که مطابق اساس‌نامه‌ی رم، که افغانستان نیز عضو آن است، جنایت علیه بشریت است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *