
فرخنده: سازمان حمایت از رسانههای افغانستان امسو با ابراز نگرانی از افزایش تهدیدهای امنیتی علیه خبرنگاران در افغانستان اعلام کرده است که شماری از رسانهها و کارکنان رسانهای در کابل با تهدیدهای تازه امنیتی روبهرو شدهاند.
این سازمان بامداد سهشنبه، ۲ سرطان، با نشر بیانیهای در شبکه اجتماعی ایکس از طالبان خواست که از رسانهها و خبرنگاران بهعنوان ابزار در منازعات منطقهای استفاده نکنند.
امسو در این بیانیه تأکید کرده است که خبرنگاران نباید مجبور شوند به نفع طالبان یا علیه کشورهای همسایه تبلیغات انجام دهند. این نهاد همچنین گفته است خبرنگارانی که در معرض تهدید قرار دارند، در هر شرایطی باید از حق برخورداری از امنیت و مصونیت برخوردار باشند.
سازمان حمایت از رسانههای افغانستان از نهادهای بینالمللی و سازمانهای حامی رسانهها خواسته است تلاشها و حمایتهای خود را برای تضمین امنیت فیزیکی و روانی خبرنگاران فعال در افغانستان افزایش دهند.
این هشدار در حالی مطرح میشود که نهادهای مدافع آزادی رسانهها بارها نسبت به محدودیتهای گسترده، فشارها و تهدیدهای امنیتی علیه خبرنگاران در افغانستان پس از بازگشت طالبان به قدرت ابراز نگرانی کردهاند.