ائتلاف جنبش‌های اعتراضی زنان افغانستان با نشر اعلامیه‌ای از آنچه که همدستی سازمان ملل در «آپارتاید جنسیتی» افغانستان می‌گوید، انتقاد کرده و خواستار تعلیق فعالیت‌های جامعه بین‌المللی بویژه سازمان ملل در کشور شده است.

به گزارش فرخنده نیوز، این ائتلاف با نشر اعلامیه‌ای گفته است: «ما اعضای ائتلاف جنبش‌های اعتراضی زنان افغانستان، بار دیگر به شدت خواستار این هستیم که سازمان ملل متحد و دیگر سازمان‌های کمک‌رسان بین المللی موضع جدی‌تر در دفاع از حقوق زنان اتخاذ کنند.»

در ادامه اعلامیه آمده است: «وقت آن است که این نهادها فعالیت‌های خود را در افغانستان

به حالت تعلیق درآورند و تا زمانی که زنان اجازه کار نیافته‌اند، از هرگونه تعامل بی‌قیدو

شرط با طالبان خودداری کرده و از تمام ابزارها و اهرم‌ها برای پاسخگویی این گروه در قبال

موارد نقض حقوق بشر استفاده کنند.»

این ائتلاف تاکید کرده است: «وضعیت افغانستان تنها یک فاجعه انسانی نیست بلکه یک بحران حقوق بشری نیز است. ما از جامعه بین المللی می‌خواهیم که حقوق زنان را در اولویت قرار دهد و برای نشان دادن تعهد خود به این ارزشها، در عمل اقدام کند. عدم موضع قاطع جامعه بین المللی به

خصوص سازمان ملل، تأیید ضمنی آپارتاید جنسیتی طالبان و توهین به کرامت انسانی زنان

افغانستان است.»

این ائتلاف در پایان افزوده است: «ما از سازمان ملل متحد می‌خواهیم که با ایستادن در کنار کارمندان زن نهادهای خود و دیگر زنان افغانستان تصمیم درست بگیرد. محرومیت زنان از کار تنها فاجعه انسانی در افغانستان را تشدید خواهد کرد. این یک آزمون اصولی برای سازمان ملل است و ما از آن‌ها می خواهیم تعهد خود به ارزشهای حقوق بشری را در عمل نشان بدهند.»

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *