«جنبش زنان مقتدر افغانستان» می‌گوید که طالبان مسئول «قتل‌‌های مرموز، هدفمند و زنجیره‌‌ای زنان و دختران فعال» هستند.

اعضای این جنبش امروز (شنبه، ۴ سنبله) با نشر اعلامیه‌ای گفته‌اند که در دو سال گذشته ده‌ها زن فعال در کابل و ولایت‌های کشور توسط گروه طالبان «به‌گونه‌ی مرموز و هدفمند» به قتل رسیده‌اند.

در این اعلامیه آمده است که طالبان مسئولیت این قتل‌ها را به دوش افراد مسلح ناشناس گذاشته‌اند.

«جنبش زنان مقتدر افغانستان» با اشاره به قتل حورا سادات، یک زن یوتیوبر در کابل می‌گوید که او «به‌گونه‌ی مرموز» به قتل رسیده و طالبان جسدش را «بدون حضورداشت اعضای خانواده‌اش» و «به‌گونه‌ی پنهان» در مقبره‌ی کارته‌ سخی دفن کرده‌اند.

در اعلامیه‌ی این جنبش آمده است که این مقبره اکنون به‌شدت تحت نظارت افراد طالبان قرار دارد.

بر اساس اعلامیه‌ی این جنبش «این آشکارا نشان‌دهنده‌ی آن است که طالبان مانند همیشه در پی پنهان‌کردن جنایت ضد بشری‌شان هستند، اما اکنون هیچ موردی از چشم مردم پنهان نخواهد ماند».

پولیس طالبان در کابل قتل حورا سادات و بازداشت دو نفر در پیوند به این رویداد را تأیید کرده، اما جزئیاتی در مورد آن ارائه نکرده است.

«جنبش زنان مقتدر افغانستان» در اعلامیه‌ی امروز خود ادعا کرده که در دو سال گذشته ۱۸ زن و دختر جوان به‌گونه‌ی مرموز در کابل و ولایت‌های کشور به قتل رسیده‌اند.

در اعلامیه‌ی این جنبش نام این قربانیان و محل قتل آنان ذکر شده است.

این جنبش از جامعه‌ی جهانی، نهادهای حقوق بشری و نهادهای مدافع حقوق زنان خواسته است که جلو «جنایت» گروه طالبان را بگیرند و «نگذارند مردم افغانستان، به‌ویژه زنان قربانی گردند و صدای آنان خاموش شود».

اعضای این جنبش اعتراضی زنانه همچنین از شهروندان کشورهای جهان، سازمان ملل متحد و نهادهای حقوق بشری خواسته‌اند که در همکاری با مردم افغانستان دادخواهی کنند تا دادگاه کیفری بین‌المللی بررسی «جنایت ضد بشری» طالبان را در اولویت کاری خود قرار دهد.

این جنبش اعتراضی همچنین بر عدم به رسمیت‌شناسی طالبان تأکید کرده و تعامل با این گروه را به معنای تعامل با «تروریست» و «رسمیت‌دادن به تروریستان» دانسته است.

از زمان تسلط طالبان بر افغانستان، قتل‌های مرموز زنان در ولایت‌های مختلف کشور افزایش یافته است.

بیشتر رویدادهای قتل مرموز زنان توسط منابع محلی و مردمی به رسانه‌ها گزارش شده است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *