بستگان مریم سادات یک دختر جوان پناهجوی افغان در اسلام‌آباد درگفت‌وگو با رسانه ها تائید کرده‌اند که فرزندشان اقدام به خودکشی کرده و جان باخته است.

نزدیکان مریم سادات گفته‌اند که خانواده او از یک سال پیش برای ادامه ‌کارهای پناهندگی شان از افغانستان به اسلام‌آباد منتقل شده بودند و پرونده مهاجرت آن‌ها مشمول برنامه موسوم به «پی‌۲» آمریکا بوده است که برای اسکان مجدد خانواده‌های آسیب‌پذیر راه‌اندازی شده است.

در حالی که تصاویری از عزاداری خانواده مریم سادات در رسانه‌های پاکستان و رسانه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، نزدیکان این دختر جوان گفته است که در ماه‌های اخیر انتظار طولانی و مشکلات اقتصادی به روحیه او آسیب زده بود.

این سومین مورد گزارش‌ها از خودکشی پناهجویان جوان افغانستان در اسلام‌آباد پاکستان است که همه به گفته مقامات محلی و خانواده‌هایشان به دلیل یاس و نومیدی به زندگی خود پایان داده‌اند.

دو سال قبل، در پی فروپاشی دولت پیشین در افغانستان، بسیاری از افغان‌هایی که در معرض تهدید گروه طالبان بودند، از سوی آمریکا و کشورهای دیگر به کشورهای سومی منتقل شدند تا پس از اتمام روند ثبت‌نام و مراحل رسمی به آمریکا و یا کشورهای غربی دیگر برای اسکان مجدد انتقال داده شوند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *