روند بازداشت‌‌های زنان معترض ادامه دارد، طالبان سه‌شنبه ۲۸ سنبله، ندا پروانی از اعضای جنبش زنان معترض را بازداشت کرده‌اند. اقدامی که واکنش‌‌هایی زیاد را نیز در پی داشته است.

منابع معتبر در گفت‌وگو با رسانه ها تایید کردند که صبح سه‌شنبه نیروهای طالبان خانه ندا پروانی را در منطقه خیرخانه در شمال کابل محاصره و بازرسی کرده و سپس او را با همسر و پسر خردسال‌اش بازداشت کرده‌اند.

به‌گفته منابع؛ ندا پروانی از اعضای جنبش زنان معترض است که حوالی ساعت ۹ صبح امروز همراه با آرش پروانی همسر و پسر ۴ ساله‌اش از منطقه خیرخانه در شمال کابل از سوی طالبان بازداشت شده اند.

طالبان در حالی ندا پروانی را با همسر و پسرش بازداشت کرده‌اند که در حال حاضر حضور مطیع‌الله‌ویسا؛ فعال حقوق‌ آموزش و‌ تحصیل زنان و دختران، رسول پارسی؛ استاد دانشگاه و مرتضی بهبودی؛ خبرنگار در زندان طالبان تایید شده است.
زنان معترض انتظار دارند تا کشورهای جهان و نهاد‌های حقوق‌بشری با به کارگیری از فشار طالبان را به رهایی ندا پروانی و دیگر بازداشتی‌هایی که به علت فعالیت‌های حقوق‌بشری در زندان طالبان زندانی هستند، وادار کنند.

طالبان تاکنون در این مورد اظهار نظر نکرده است، و از علت گرفتاری ندا پروانی و خانواده‌اش را توضیحات منتشر نکرده است

پس از بازگشت دوباره طالبان به قدرت و تطبیق محدودیت‌های سخت‌گیرانه از سوی آنها بر زنان و دختران باعث اعتراضات زنان در برابر طالبان شد. اعتراض‌هایی که همواره با سرکوب و زندان مواجه شده است

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *