جنبش زنان افغانستان برای عدالت وآزادی بامداد امروز (۲۵ میزان) با نشر اعلامیه‌ی از نهادهای بین‌المللی حامی حقوق‌ بشر خواسته است تا از طریق اعمال فشار بر طالبان زمینه آزادی فعالان مدنی در‌ بند کشیده شده توسط این گروه را فراهم سازد.

این در حالی است، که از به زندان کشیدن فعالان مدنی چون ژولیا پارسی، ندا پروانی، رسول پارسی و مرتضی بهبودی روز ها و ماه ها می‌گذرد؛ اما هیچ‌گونه خبری از این فعالان نیست. طالبان بارها، با برخورد خشن و تروریستی‌شان علیه فعالان مدنی و اجتماعی ثابت ساخته اند که آن‌ها دموکراسی و آزادی‌بیان را در افغانستان محدود ساخته اند. طالبان با برخورد های اهریمنی چون؛ قتل، شکنجه، زندان نمودن و تجاوز منتقدان خود را  بارها سرکوب کرده اند. در بند کشیدن این فعالان بدون هیچ جرمی نمونه‌ای بارزی  جنایت های بشری این گروه است. طالبان با زندانی ساختن زنان معترض و فعالان اجتماعی، باعث وحشت و ناامنی روانی در بین زنان معترض شده، و ما نمی‌توانیم به حقایق های پشت‌پرده و جنایت های طالبان در افغانستان بپردازیم.
ما جنبش زنان افغانستان برای عدالت وآزادی، از نهادهای بین‌المللی، حامیان حقوق‌بشر، و نهادهای مدنی  می خواهیم که تا بر گروه طالبان فشار آورده و این زنان و مردان در بند  آزاد شود و دوباره به زندگی شان برگردند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *