دفتر هماهنگی کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) گفته است که برای کمک به ۱۱۴ هزار زلزله زده‌گان در ولایت هرات به ۹۳ میلیون دالر نیاز دارد.

این سازمان با نشر گزارشی در وبسایت خود زیر عنوان « طرح واکنش به زلزله هرات» گفته است که زلزله زده‌گان به کمک‌های زمستانی مانند سرپناه، لباس، کمپل و سوخت نیاز دارند.
بر اساس معلومات منبع، زلزله‌های شدید اخیر در هرات به یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن و ۳۰ قریه خسارت وارد کرده است.
همچنان امروز (سه شنبه ۲۴ میزان) وزارت خارجه جاپان اعلام کرده است که سه میلیون دالر کمک اضطراری به زلزله زده‌گان هرات از طریق نهادهای بین المللی، جهت تامین مواد غذایی، خدمات صحی و سایر نیازها ارائه خواهد کرد.
منبع خاطر نشان کرد که این کشور همچنان در کنار مردم افغانستان خواهد بود و به تلاش‌های خود برای بهبود وضعیت بشردوستانه در افغانستان ادامه خواهد داد.
این در حال است که به تاریخ ۱۵میزان سال جاری، زمین‌لرزۀ به بزرگی ۶.۳ درجۀ ریشتر در هرات و ولایت‌های همجوار آن رخ داد که بر اساس گزارش‌ها ۲۰ قریه در ولسوالی زنده‌جان وغوریان هرات از آثر آن تخریب شده‌است.
بر اساس اخرین آمار نشر شده ، تعداد جان باخته‌گان این زمین‌لرزه به بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ تن و زخمیان این رویداد را به بیش از ۲ هزار تن رسیده است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *