جنبش زنان مقتدر افغانستان در پیوند به بازداشت زنان معترض به ویژه ژولیا پارسی و ندا پریانی اعلامیه صادر کرده است.
این جنبش امروز (شنبه ۲۹ میزان) در یک تجمع اعتراضی خواستار رهایی فعالین مدنی زندانی، به ویژه ژولیا پارسی و ندا پروانی شده و با صدور اعلامیه‌ی رفتارهای سرکوبگرایانه طالبان را محکوم کردند.

بیشتر از ۲۰ روز می‌گذرد که ژولیا پارسی، یکی از زنان آزادی‌خواه و عدالت‌طلب، که فریاد رسای میلیون‌های زن در بند حصار طالبان بود، با فرزند خود در اسارت این گروه طالبان قرار دارد.
طالبان خلاف تمام موازین حقوق بشری و اسلامی، همه معیارهای انسانی را در برابر خانم پارسی و هزاران زندانی دیگر نقض کرده‌اند.

زندانیان در محابس طالبان از ابتدایی‌ترین حق انسانی محروم هستند و حتا خانواده‌های آنان نمی‌دانند که عزیزان شان به چه اتهام بازداشت و در چه وضعیت به سر می‌برند.

خانواده ژولیا پارسی به ویژه کودکانش دست‌کم یک ماه می‌شود که از شنیدن صدای مادر محرومند و چشم به در دوخته‌اند، اما طالبان حتا اجازه دیدار کودکان را با مادرشان نداده‌اند و آن‌ها نمی‌دانند که مادر شان در کجا زندانی است و در چه وضعیت به سر می‌برد.

اعضای جنبش زنان مقتدر افغانستان، بازداشت خودسرانه ژولیا پارسی را توسط طالبان به مثابه سرکوب و خفه ساختن صدای میلیون‌ها زن در افغانستان می‌داند و عمل‌کرد این گروه را در برابر زنان معترض با شدیدترین الفاظ نکوهش می‌کند.

در همین حال، اعضای جنبش زنان مقتدر می‌گویند که از دو سال بدین‌سو گروه تروریستی طالبان در زندان ده‌ها زن معترض را در کابل و ولایات مورد تجاوز قرار داده‌اند.
ژولیا پارسی و فرزندش و داکتر ندا پروانی با همسر و فزندش به‌ جرم عدالت‌خواهی برای زنان، زیر شدیدترین شکنجه طالبان قرار دارند و این گروه، پارسی و ندا را به دلیل جنسیت‌شان شکنجه، تحقیر و توهین کرده‌اند.
زنان معترض این عمل وحشیانه طالبان را به شدت محکوم می‌کنند و از نهادهای مدافع حقوق بشری می‌خواهند هر چه سریع‌تر برای آزادی زنان در بند طالبان، اقدام کنند.
در همین حال این جنبش بر ادامه مبارزه شان برای اعاده حقوق زنان تاکید می‌کنند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *