وحشت در غرب کابل، مردم از ادامه این وضعیت نگران است.

آیا موجی تازه از خشونت علیه هزاره ها در راه است؟
در حال که طالبان به مردم و جهان به برقراری امنیت در افغانستان اطمینان می‌دهد انفجار شام پنجشنبه ۴ عقرب در باشگاه ورزشی ملت، بار دیگر نگرانی‌ها را مبنی ادامه حملات هدفمند علیه هزاره‌ها افزایش داده است.
در یک ماه این دومین انفجار خونین است که جامعه هزاره‌ها و شیعیان را هدف قرار داده و قربانی می گیرد.

انفجار در جریان یک مسابقه ورزشی که میان ورزشکاران چند کلپ برگزار شده بود صورت گرفته است، بخش بزرگ از سالن آتش گرفته و تخریب گردیده است.

منابع رسانه‌ی می گویند؛ در این حادثه هشت نفر کشته و بیش از سی تن زخمی شده اند اما شاهدان عینی در گفتگو با فرخنده نیوز تعداد جانباختگان و زخمیان را بیشتر از صد نفر می‌دانند.

با این حال طالبان اجازه نمی دهند خبرنگاران و رسانه‌ها امار جانباختگان و زخمی‌ها را تحقیق و نشر کنند.
منابع تایید می‌کنند که طالبان به مسوولان بیمارستان‌ها هشدار داده‌اند که بدون هماهنگی آن‌ها اطلاعات را در‌ مورد قربانیان نشر نکنند.

در بیمارستان محمد علی جناح به خانواده قربانیان و کسانی که برای اهدا خون رفته‌اند، اجازه داده نشده وارد بیمارستان شوند.

یکی از مسولان در شفاخانه عالمی می گوید تمام زخمی‌ها پس از کمک‌های اولیه به شفاخانه‌های دولتی انتقال داده شد که یک نفر از جمله زخمی‌ها جان خود را از دست دادند.

با گذشت یک روز از انفجار در باشگاه ورزشی ملت، دشت برچی هیچ گروهی مسولیت آن را به عهده نگرفته است.

جبهه آزادی افغانستان در اعلامیه اعلام کرده؛ برنامه ریزی و اجرای این حمله و انفجار اخیر در مسجد امام زمان در پلخمری توسط گروهی از «ترورستان داخلی و خارجی انجام شده که مستقیما از سوی شبکه حقانی تمویل، تجهیز و حمایت می شوند.

این در حال است که در دو سال گذشته، هزاره ها در ارزگان، دایکندی، بامیان، بهسود و غزنی نیز با خشونت و تبعیض مواجه بوده اند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *