جنبش زنان مقتدر افغانستان کارزاری را تحت عنوان هدیه کتاب به دختران برای نجات از افسرده‌گی روحی و مشکلات روانی راه‌اندازی کرده است.

این جنبش امروز (سه‌شنبه، ۱۶ عقرب) با خریداری کتاب و اهدا آن به دختران در برابر ممانعت آموزش و تحصیل زنان و دختران اعلام ایستادگی کردند.

پس از دو سال محرومیت آموزشی و تحصیلی دختران و زنان، اکنون برخی از اعضای جنبش زنان مقتدر، آستین همت بر زده‌اند و آموزش و دانایی را به خانه‌های دختران می‌برند.
اعضای جنبش زنان مقتدر بعد از ماه‌ها انتظار بازگشایی دروازه‌ نهادهای آموزشی و تحصیلی، می‌گویند که برای تغییر مسیر رنج و مصیبت زنان به آنان کتابه هدیه می‌کنند تا بتوانند از افسرده‌گی‌ روحی و مشکلات روانی نجات پیدا کنند.

این دختران کتاب‌های انگیزشی، داستانی و آموزنده را از کتاب فروشی‌های شهر کابل خریداری می‌کنند و به دختران هدیه می‌دهند تا در کنار مصروفیت، شمع دانایی را فروزان نگه‌دارند تا در پرتو خرد و روشنایی، پرچم آزاده‌خواهی آنان هم‌چنان استوار بماند.

اعضای جنبش زنان مقتدر می‌گویند، زنان و دختران مانند سایر انسان‌های آزاده مستحق بهترین و خوب‌ترین فرصت‌های آموزشی، تحصیلی و کاری هستند، اما رژیم زن‌ستیز طالبان همه ارزش‌های حقوق بشری را از آن‌ها گرفته‌اند و افغانستان را به گورستان زنان تبدیل کرده‌اند.
این زنان و دختران تاکید می‌کنند، تا خون در بدن ماست، دانایی، آزاده‌گی و خرد رهنمای ما خواهد بود.ما می‌خوانیم، می‌دانیم و به پیش می‌رویم. ما در مقابل رژیم استبدادگر، تاریک اندیش و زن‌کش، دانایی را هدیه می‌کنیم.
یک کتاب، یک زنده‌گی را روایت می‌کند و ما روایت‌گران عصر سیاه طالبانی هستیم.
پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان زنان از همه حقوق انسانی شان محروم ساخته شده اند، آنان حق کار و تحصیل ندارند و حتی تفریح رفتن شان هم ممنوع شده است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *