جنبش زنان افغانستان برای عدالت و آزادی، در اعتراض به ادامه اعمال فشار و سرکوب زنان معترض با صدور قطعنامه‌ی خواستار آزادی این فعالین حقوق زن از زندانهای طالبان شده اند.

در قطعنامه این جنبش تصریح شده است، گروه طالبان در پی دستگيري‌های خودسرانه و غیرقانونی زنان معترض و آزادی‌خواه چون ژولیا پارسی، ندا پروانی و منیژه صدیقی باز هم (چهارشنبه ۲۴عقرب) پریسا آزاده عضو فعال و پیشتاز این جنبش را دستگیر نموده و به جای نامعلوم انتقال داده که تا اکنون هیچ اطلاعی از سرنوشت‌اش در دست نیست.
در قطعنامه آمده است که در طی دوسال گذشته این گروه از هیچ ابزاری برای سرکوب صدایی عدالت خواهان دریغ نکرده اند.

جنبش زنان افغانستان برای عدالت و آزادی، از نهادهای مدافع حقوق بشر و سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهد برای آزادی زنان معترض اقدامات عملی انجام دهند‌.
این فعالین حقوق زن تاکید کرده است، سکوت شما به طالبان جسارت هرچی بیشتر می‌دهد تا آنها به سرکوب، دستگیری و زندانی کردن زنان معترض ادامه بدهند و صدای انها را خفه کند در حالیکه صدایی حق خواهی زنان هیچگاه خاموش نخواهد شد.
این فعالان حقوق زنان تاکید کرده است، تا آزادی همه زنان معترض به اعتراضات مشروع و حق خواهانه ادامه خواهند داد.

این جنبش، همه زنان و عدالت خواهان را مخاطب قرار داده می‌گوید، آنها صدای ما بود بیاید صدای آنها باشیم.
این در حالی است که پس از تسلط دوباره گروه طالبان، زنان و دختران افغانستان از حق آموزش و کار محروم شده و این گروه از همه‌ ابزارهای غیر انسانی برای سرکوب و شکنجه زنان معترض استفاده می‌کند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *