رهایی ژولیا پارسی از زندان با استقبال گرمی از سوی زنان و فعالان حقوق زن روبرو شده است. از  جمله فوزیه کوفی، عضو مجلس نمایندگان دولت یپشین افغانستان، با استقبال از آزادی ژولیا پارسی، در شبکه ایکس نوشت:«مطمئنم که زندان، اراده شما و هم‌رزمان شما را برای مبارزه قوی‌تر ساخته است.»

ژولیا پارسی فعال حقوق زن

خانم کوفی در بیانیه اش تاکید کرده که زنان در جامعه مدرن و امروزی محوریت بحث‌های جهانی بوده و نقش زنان در بسیاری از عرصه‌ها پیش‌تر از مردان بوده است.

خانم کوفی گفته است، زنان در افغانستان هم باید در همه مسائل شریک بوده و قدرت تصمیم گیری داشته باشند.

سمانه پاکدل” اسم مستعار” از رهایی ژولیا پارسی استقبال کرده گفته است، که رهایی فعالان زنان باعث انگیزه برای زنان مبارز و همسو شده است.

خانم پاکدل از رویش حکومت داری طالبان انتقاد کرده و می‌گوید که بسته کردن دانشگاه‌ها، مکاتب و مراکز آموزشی بر روی زنان و دختران باعث رکود تحصیل در کشور شده و جلو پیشرف  را کند ساخته است.

او منع نمودن زنان را از کار، اشتباهی تاریخی طالبان دانسته می‌گوید، خانواده‌هایکه بدون سرپرست هستند بدون کار کردن در بیرون چگونه مصارف شان را پیدا نماید؟ به باور خانم پاکدل منع کار و تحصیل زنان باعث ازدیاد فقر و عقب ماندگی جامعه شده و در نتیجه مسبب بیشترین خلاف‌های اخلاقی و اجتماعی خواهد شد.

گفتنی است که طالبان در دوسال گذشته، ده‌ها تن از مدافعان حقوق بشر را به دلیل اعتراض به منع تحصیل و اشتغال زنان بازداشت، زندانی و شکنجه کرده اند.

ژولیا پارسی، مدافع حقوق زنان و عضو جنبش اعتراضی زنان افغانستان سال گذشته ششم میزان ۱۴۰۱ از سوی طالبان بازداشت و زندانی شده بود.

بر اساس گفته یک منبع” که نخواست نامی از او گرفته شود” به رسانه فرخنده نیوز تائید نمود که ژولیا پارسی در نتیجه تلاش‌های سازمان‌های مدافع حقوق بشر از زندان طالبان آزاد شده است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *