جنبش اندیشه نوین زنان افغانستان

جنبش اندیشه نوین زنان معترض افغانستان در ولایت تخار در یک اعتراض خواهان آزادی زنان زندانی از سوی طالبان شدند.
آنان، آزادی ژولیا پارسی و ندا پروانی کافی ندانسته، خواستار رهایی زندانی دیگر از سوی طالبان شدند.
به گزارش رسانه فرخنده: جنبش اندیشه نوین زنان معترض افغانستان، در ولایت تخار شنبه (23 دسامبر 2023) در یک مکان سربسته، در رابطه به آزادی منیژه صدیقی، پریسا آزاده و دیگر زندانیان زن اعتراض کردند و خواهان آزادی زنان زندانی از سوی طالبان شدند.

خالده سادات مسول جنبش اندیشه نوین زنان افغانستان به فرخنده نیوز گفت؛ هدف از راه اندازی برنامه اعتراضی، آزادی زنان دیگر که تحت شکنجه طالبان بدون هیچ جرمی به سر می برند می‌باشد.
همچنان ذاکره محمدی عضوی دیگر این جنبش می‌گوید، ادامه زندانی شدن زنان مبارز چون  منیژه صدیقی، پریسا آزاده و سایر زنان افغانستان خشونت واضح  گروه طالبان بر زنان است.

آن‌ها تاکید می‌کنند که زنان افغانستان ثابت کردند که با تمام وجود در برابر سیاست‌های زن‌ ستیزانه، فرهنگ‌ ستیزانه و ضد بشری طالبان مبارزه و ایستادگی کرده و برای رسیدن به عدالت و برابری تلاش می‌کنند.

اعتراض کنندگان با شعارهای، نه به حکومت طالبانی، نان، کار، آزادی، حق عدالت آزادی، بار دیگر از جامعه جهانی و دیگر نهاد‌های بین المللی خواستند که آپارتاید جنسیتی در افغانستان را به رسمیت بشناسند.
گفتنی است که ندا پروانی همراه فرزند و همسرش بعد از سپری نمودن سه ماه زندان و ژولیا پارسی، مدافع حقوق زنان و عضو جنبش اعتراضی زنان افغانستان که بیش از یک سال زندانی طالبان بودند در ۲۳ و ۲۷ قوس ۱۴۰۲ از زندان رها گردید.
این در حالی است که هم‌اکنون چندین زن معترض دیگر از جمله منیژه صدیقی و پریسا آزاده از چند ماه به این‌سو در زندان طالبان به‌سر می‌برند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *