مظاهره کنندگان

بر بنیاد گزارشهای مردمی امروز چهارشنبه ۱۳ جدی ۱۴۰۲ طالبان در غرب کابل خانواده‌های که دختران شان را به اتهام بد حجابی دربند کرده بودند وادار کرده که تبلیغات حجاب را راه اندازی نماید.
تعداد مظاهره کنندگان اندک معلوم می‌شود، آنان بنرهای تبلیغاتی حجاب را در خیابان‌های منطقه برچی با خود حمل کرده و با بلندگوهای نصب شده روی موتر نوع مازدا رعایت حجاب را تبلیغ می‌کردند.
بر اساس گفته‌های مردم این مظاهره‌کنندکان به اجبار به این کار فرا خوانده شده و بخاطر رهایی دختران شان تبلیغ را راه اندازی کرده اند.
از سوی هم بر بنیاد معلومات رسیده به رسانه فرخنده، امروز سومین روز است که در شهر کابل بخصوص منطقه دشت برچی بازداشت دختران به بهانه حجاب جریان دارد. منابع که نخواست نام از آنان گرفته شود به رسانه فرخنده می‌گویند، که جمع آوری دختران به بهانه‌ی حجاب و اتهام بدحجابی از مناطق پل خشک، ایستگاه نانوایی، مراکز تجارتی، تانک تیل و چندین منطقه دیگر جریان دارد. بر اساس معلومات رسیده به رسانه فرخنده تا حالا دو موتر نوع مازدا از دختران جمع آوری شده به حوزه‌های امنیتی انتقال داده شده است. بر اساس تاکید منابع، دختران با حجاب نیز در بین جمع آوری دختران بوده است و نیروی طالبان تنها دختران و زنان جوان را گرفتار و به زور داخل موتر انداخته و انتقال می‌دهند.
یکی از شاهدان عینی گفت،” من و دوستم باهم در حرکت بودیم که چشمان به نیروهای طالبان افتاد تا به دوستم اشاره کردم که طالبان رسیدند، من در یکی از دکان‌های اطراف پنهان شدم و بعدا فرار کرده به خانه رساندم اما رفیقم را که حجاب کامل داشت مورد لت و قراداد و حین زدند می‌گفتند که این دختر نجس چرا آرایش کرده است و با لت و کوب و همچنان توهین و تحقیر او را با خود بردند.”
شاهدان عینی می‌گویند که نیروهای مرد طالبان زنان را به زور بغل کرده و به موترهای مخصوص انتقال می‌دهند. زنان و دختران که مقامت می‌کنند را با دنده و شوک برقی وادار به انتقال می‌کند.
این در حالی است که منابع مردمی در منطقه برچی شهر کابل روز دوشنبه از بازداشت چندین دختر به اتهام بد حجابی خبر دادند.
آنان گفتند که نیروهای امر به معروف طالبان دختران بازداشت شده به جایی نامعلوم انتقال داده است.
مردم محل، امروز نیز از بازرسی نیروهای امر به معروف و نیروهای دیگر طالبان در چندین نقطه‌ی دشت برچی خبر داده است. منطقه پل خشک، تانک تیل، مرکز تجارتی برچی سیتی سنتر، مرکز تجارتی سیتی واک و مرکز تجارتی بهار سراب از مکان‌های بر رسی شده نیروهای امر به معروف طالبان بوده که چندین تن دختران را در این محلات بازداشت کرده است. طالبان حین بازداشت دختران، با رفتار نا مناسب و لت و کوب آنان را گرفتار کرده اند.
به گفته مردم محل نیروهای امر به معروف طالبان در این مراکز زنان و دختران را محاصره کردند. زنان و دخترانی را که«دامن کوتاه» و «شلوار کوبای» داشتند را به جرم«بدحجابی» بازداشت کرده‌اند.
شاهدان عینی گفتن که طالبان حین گرفتاری زنان و دختران با مردم محل نیز با خشونت رفتار کرده و مردم را از محل متواری می‌کردند.
شمار بازداشت شدگان هنور معلوم نیست اما شاهدان عینی از بازداشت زیادی از دختران و زنان خبر داده، گفتند که در نقاط مختلف برچی این بازداشت‌ها صورت گرفته است.

گزارش: مصطفی شهریار

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *