دانشجویان دختر – کابل

دانشجويان دختر با روزهای سخت، طاقت فرسا و وضعیت بد در کابل روزها را شب می‌کند.

بسته شدن مکاتب ،دانشگاه‌ها و وضع محدودیت های طالبانی، روز به روز زندگی را برای دختران افغانستان تنگ تر می سازد.

با وجودی نگرانی ها از افزایش محدودیت های طالبان درکابل، صدها دختر از ولسوالی ها و ولایات مختلف افغانستان برای تحصیل و یادگیری زبان در کابل امدند.

زهرا از ولایت غزنی برای یاد گیری زبان انگلیسی به کابل امده است. وی که با چهارتن از دوستانش اتاق گرفته، می گوید گاز، بخاری، وهیچ مواد سوختی برای گرم کردن اتاق ندارد.

زهرا می گوید، دو ماه می شود در کابل آمده است تا برای سپری کردن امتحان بین المللی تافل آمادگی بیگرد و برای ادامه ی تحصیل اش در بیرون از کشور اقدام نماید.

وی هم چنان می گوید، محدودیت ها، سختی ها و سردی های این روزهای زمستان را هرگز فراموش نخواهد کرد، و برای رسیدن به اهداف بلند مدت اش، حاضر است هر گونه مشکلات اجتماعی، اقتصادی و سردی هوا را تحمل کند.

این وضعیت تنها داستان زهرا نیست! فریبا دختری دیگری از ولایت بامیان است که برای یادگیری زبان انگلیسی به کابل آمده است.

وی هم چنان می گوید، به خاطر افزایش محدودیت های چند روز قبل، سخت مورد انتقاد خانواده و دوستانش قرار گرفته است و اجازه نمی دهد که ازین بیشتر در کابل بماند.

فریبا اما می گوید، من دیگر نمی خواهم بیشتر از این وقتم را در خانه ضایع کنم. من میمانم، تا رویایی کودکی ام را به واقعیت مبدل کنم.

این در حالی است که بعد از بسته شدن مکاتیب و دانشگاه‌ها در کشور، مراکز آموزشی زبان‌های خارجی در ولایات نیز به روی دختران بسته شدند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *