📸 social media

 

پس از پایان نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد پیرامون افغانستان، ۱۱ عضو این شورا در اعلامیه‌ی مشترک گفته‌اند که زنان و دختران افغانستان باید از حقوق انسانی و آزادی‌های اساسی خود در زندگی عمومی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی برخوردار باشند.
فرخنده: بیش از دو سوم اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد دیروز دوشنبه از طالبان خواستند که همه سیاست‌ها و فرمان‌های “ظلم و تبعیض” علیه زنان و دختران افغان، مشمول منع آموزش دختران بالاتر از صنف ششم و حق زنان برای کار و رفت و آمد آزادانه را، لغو کند.

به اساس گزارش اعلامیه ی مشترک ۱۱ عضو شورای امنیت صلح، ثبات و توسعه‌ی پایدار در افغانستان تنها در صورتی محقق می‌شود که یک روند سیاسی فراگیر مبتنی بر احترام به حاکمیت قانون و حقوق بشری مردم و رعایت کامل حقوق زنان و دختران افغانستان وجود داشته باشد.
در ادامه ی اعلامیه ی هم چنان گفته شده است که طالبان باید در قبال نقض حقوق بشر و جنایات علیه زنان و دختران پاسخ‌گو باشند.

۱۱ عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد به شمول اکوادور، فرانسه، جاپان، مالت، جمهوری کره، سیرالئون، اسلوونی، سوئیس، بریتانیا، ایالات متحده و گویان بر نقش ضروری زنان در پیش‌گیری و حل منازعات و در ایجاد صلح و پاسخ بشردوستانه تأکید کرده‌اند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *