لرد دیوید آلتون عضو مجلس اعیان بریتانیا

لرد دیوید آلتون، عضو مجلس اعیان بریتانیا گفته است که افزایش حملات هدفمند علیه هزاره‌ها در افغانستان نیاز به پاسخ فوری دارد و جهان نمی‌تواند ساکت باشد.

دو پژوهشگر دیگر برجسته امریکایی در گزارش تحقیقی، که کانون وکلای امریکا پخش کرده، خواستار به‌رسمیت شناختن «نسل‌کشی» هزاره‌ها در افغانستان شدند.

 

رجینا پائولوس و تیموتی فرانکلین از جامعه بین‌المللی خواستند که به بحران حقوق بشری هزاره‌ها رسیدگی کنند.

 

با این جان ریچارد بنت در گزارش تازه ی خود در شورای حقوق بشر گفته است که دست‌کم هفت حمله را که بین سپتامبر ۲۰۲۳ تا جنوری ۲۰۲۴ علیه هزاره‌های شیعه انجام شده، ثبت کرده است که در مقایسه با نُه ماه اول سال ۲۰۲۳ افزایش نگران‌کننده‌ای داشته است.

وی هم چنان افزوده که بر اساس ارقام تأییدشده‌ی یوناما و داده‌های دریافتی‌اش، در عرض یک ماه، در سه حمله‌ی مرگ‌بار علیه هزاره‌ها که شاخه‌ی خراسان داعش مسئولیت آن‌ها را بر عهده گرفت، ۴۰ نفر کشته و ۸۶ نفر زخمی شده‌اند.

بنت در گزارش اخیر خود گفته است که به نظر می‌رسد حملاتی که هزاره‌ها را هدف قرار می‌دهد، گسترده و سیستماتیک است و مصداق جنایات بین‌المللی است.

این در حالی است حملات نسل کشی هزاره ها در افغانستان از سال ها قبل وجود داشته و گروه تروریستی بارها مکاتیب، شفاخانه ها و مراکز آموزشی هزاره ها را مورد حملات تروریستی قرار دادند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *