شبکه مشارکت سیاسی زنان افغانستان

رسانه فرخنده اعلامیه شبکه مشارکت سیاسی زنان افغانستان در پیوند با روز هشتم مارچ روز همبستگی زنان جهان را به صورت کامل نشر نموده و هیچ دخل و تصرفی در این اعلامیه ندارد.

فرخنده – به مناسبت روز همبستگی زنان جهان و با توجه به وضعیت نگران‌کننده زنان در افغانستان تحت حاکمیت طالبان، ما به عنوان زنان معترض و مبارز از وضعیت دشوار ی که زنان درگیر آن هستند و البته از این سکوت دوام دار نهادهای بین المللی به شدت‌ نگران هستیم.

زیرا حقوق زنان اساسی‌ترین حقوق بشری محسوب می‌شوند و هر گونه تبعیض یا نقض حقوق زنان مخالف با موازین منشور حقوق بشر سازمان ملل متحد است .

– هشتم مارچ یادآور یک واقعه تاریخی از مبارزات برحق زنان برای

بدست آوردن حقوق انسانی شان و رسیدن به عدالت اجتماعی است .

زنان در هر برهه ای از تاریخ مورد خشونت های متعدد قرار گرفته اند و بوده اند زنانی که جان شان را برکف دستان شان قرار داده و در صف اول مبارزات مدنی قرار گرفتند و هیچگاه از رزمیدن برای رسیدن به خواست های شان دست نکشیدند .

گرامی میداریم یاد و خاطره زنان در تاریخ مبارزات مدنی را .

– هشتم مارچ در حالی در تمام جهان تجلیل میگردد که زنان افغانستان 31 ماه یعنی بیش از دو سال و هفت ماه است تحت حاکمیت یک گروه تروریستی بنام طالب ، از تمامی حق و حقوق انسانی ، شهروندی و مدنی شان محروم شده اند و کاملا به حاشیه رانده شده اند.

در عصر حاضر و در سال 2024 میلادی که جهان با سرعت به سوی تکامل و ترقی در حال پیشرفت است ، یک گروه تروریستی بنام طالب آینده و سرنوشت زنان و دختران افغانستان را به گروگان گرفته اند و با حاشیه راندن و منزوی ساختن زنان خواستار رسیدن به خواست های نامشروع خود از جامعه جهانی هستند .

 وضعیت امروز در افغانستان نه تنها برای مردم افغانستان بلکه برای منطقه و برای جهان نیز عواقب خطرناکی خواهد داشت .

سکوت جامعه جهانی در برابر جنایات طالبان مهر تاییدی بر سرکوب زنان و خلاف موازین حقوق بشری است .

لذا ؛ بدین ملحوظ ما زنان معترض و مبارز افغانستان از وضعیت موجود و ظلم و ستم حاکم در افغانستان به ستوه آمده ایم ،

از جامعه جهانی خواهان این هستیم که سازمان ملل و نهادهای بین المللی ذیدخل در مسائل افغانستان باید با اعمال فشارهای سیاسی ، تحریم کامل و قطع هرگونه تعاملات و معاملات با گروه طالبان به وضعیت موجود در افغانستان نقطه پایان بگذارند و با جدیت در برابر این نقض علنی حقوق بشر و این جنایات آشکار که طالبان بر مردم مخصوصا بر زنان افغانستان روا میدارند مبارزه کنند و این گروه وحشت را به دلیل انجام جنایت های متعدد دادگاه لاحه خواسته و انها را وادار به پاسخگویی کنند .

همچنین از جوامع بین‌المللی و سازمان‌های حقوق بشری خواهشمندیم که تلاش خود را برای محافظت از حقوق زنان در افغانستان افزایش دهند .

که این خواست مشروع تمام مردم مخصوصا زنان می‌باشد .

ما به عنوان زنان معترض و مبارز افغانستان که از لحظه ورود این گروه تروریستی و متحجر در مقابل قوانین زن ستیزانه شان ایستاده و مبارزه کرده ایم از زنان و دختران افغانستان حمایت و به آن‌ها اعلام می‌کنیم که هیچ‌گاه تنها نیستند و به آنها وعده می‌دهیم با توسل بر شعار روز اول مبارزات مان

( نترسید نترسید ، ما همه با هم هستیم ) در این مسیر پر مخاطره در کنارشان هستیم و تلاش و مبارزات برحق و مدنی خود را برای حفظ و حقوق آن‌ها ادامه خواهیم داد تا رسیدن به پیروزی و آزادی کشور و زنان سربلند و قهرمان افغانستان .

همه با هم و با همبستگی و اتحاد، می‌توانیم به حقوق مان دست پیدا کرده و افغانستان را کشوری آباد و آزاد برای زنان بسازیم .

در نهایت بار دیگر فرا رسیدن 8 مارچ ( روز جهانی زن ) را به تمام زنان جهان مخصوصا زنان رنج دیده و ستمدیده افغانستان تبریک عرض میکنم

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *