Photo: social media

برسی وضعیت خبرنگاران زن، دراجلاس سالانه‌ی «کمیسیون مقام زن» در سازمان ملل متحد

نشستی که روز گذشته سه شنبه (۲۲حوت ۱۴۰۲) با عنوان « خبرنگاران زن، تحت حاکمیت طالبان» در مقر سازمان ملل متحد ، با حضور شماری از خبرنگاران زن و مسئولان رسانه‌های افغا‌نستان در مقر سازمان ملل متحد برگزار شد اشتراک کنندگان به وضعیت خبرنگاران زن در افغانستان پرداخته و گفته است که زنان افغانستان تحت حاکمیت طالبان سخت ترین و محدود ترین شرایط شغلی را دارد.

نمایندگی دائمی دانمارک در سازمان ملل متحد در صفحه ی ایکس نوشته است که تمرکز نمایندگان این نشست بر این بود که چگونه جامعه‌ی جهانی می‌تواند از کار زنان افغانستان تحت حاکمیت طالبان حمایت کند.
این نمایندگی هم چنان افزوده است که خبرنگاران زن در افغانستان به خاطر تولید محتوای خبری جان شان را به خطر می اندازد.

وحیده فیضی، یکی از خبرنگاران افغانستان در این نشست صحبت کرده بود، گفته است که در این نشست در مورد این‌که خبرنگاران زن در افغانستان به چه حمایتی نیاز دارند و جامعه‌ی جهانی و سازمان‌های بین‌المللی چگونه می‌توانند از آنان حمایت کنند، بحث شد.

با این حال سازمان بین‌المللی حمایت از رسانه‌ها (آی‌ام‌اس»، در اعلامیه‌ای که در مورد نشست بررسی وضعیت خبرنگاران زن افغا‌نستان در مقر سازمان ملل متحد منتشر کرده، به مشکلات و چالش های خبرنگاران زن در افغانستان نیز اشاره کرده است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *