کارن ملکیور – عضو پارلمان اروپا

فرخنده: کارن ملکیور، یکی از اعضایی پارلمان اروپا، روز پنج شنبه(24حوت1402) در پارلمان اروپا طی صحبت هایش گفت«برای زنان هزاره، قومیت آن‌ها لایه‌ی دیگری از ظلم و ستم را به واقعیت بی‌رحمانه‌ای که صرفا با زن بودن با آن روبرو هستند، اضافه می‌کند.»

خانم ملکیور با ابراز نگرانی از وضعیت دختران در افغانستان گفت، امروز ما شاهد نابودی یک نسل در افغانستان هستیم. زنان افغانستان در خانه های شان زندانی و از زندگی تحت حاکمیت طالبان رنج می برند.

وی همچنان گفت تاریخ عملکرد ما را قضاوت خواهد کرد نه سخنان مارا، اگر اپارتاید جنسیتی در افغانستان عادی سازی شود تاریخ ما را قضاوت خواهد کرد.

به گفته ی این عضو پارلمان اروپا ، در حالی‌که جهان «معامله‌گرانه» و با «سکوت» وضعیت زنان افغانستان را تماشا می‌کند، ما باید به حرف زدن در مورد وضعیت این کشور ادامه بدهیم.

او هم چنان افزود: «ما نباید این آپارتاید جنسیتی را عادی‌سازی کنیم، تاریخ ما را با عمل‌کرد ما قضاوت خواهد کرد،‌ نه با کلمات ما.»

با این حال پارلمان اروپا با صدور قطع نامه ی گفته است که طالبان عملا زنان را از اجتماع حذف و این به مثابه آزار جنسی و آپارتاید جنسیتی است

آنان هم چنان از طالبان خواستند که به حقوق زنان احترام بگزارند و مجازات در ملا عام را نیز متوقف کنند.

پارلمان اروپا از فراخوان جامعه‌ی مدنی افغانستان برای پاسخ‌گویی طالبان در قبال جنایات شان از طریق تحقیقات دادگاه کیفری بین‌المللی با ایجاد یک مکانیسم تحقیق مستقل از سوی سازمان ملل متحد، نیز حمایت می‌کند.

با وجود واکنش های تند جهانی در برابر عملکرد طالبان در مقابل زنان، این گروه محدودیت های تازه ی بر کار زنان در رسانه ها وضع کرده است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *