عکس: رسانه‌های اجتماعی

در ادامه ی قوانین زن ستیزانه‌ای طالبان علیه زنان، این گروه این بار زنان را از صنعت قالین بافی در ولایت ننگرهار منع کردند.

یک منبع از ریاست صنایع ولایت ننگرهار که نخواست هویت اش ذکر شود می گوید: گروه طالبان روزگذشته 27 حوت کار زنان در بخش قالین بافی را در شش ولسوالی این ولایت منع کردند
گفته می شود تعداد زنان که در بخش قالین بافی در این ولایت کار می کردند به 900 نفر می رسید که بیشتر آن ها منبع درامد و مصارف زندگی شان را از همین طریق تآمین می کردند.

این منبع هم چنان افزود: که نیروهای امر به معروف گروه طالبان در ولسوالی‌های کوت، دره نور، بهسود، مومندره، گوشته و بتی کوت این ولایت، زنان را از کار در شرکت‌های قالین‌بافی منع کرده‌اند.

که دلیل ممنوعیت زنان قالین‌باف از کار، عدم رعایت حجاب و نداشتن محرم در محل کار گفته شده است.

عبدالله مسؤل یکی از شرکت های قالین بافی می گوید: شرکت ما سال ها است در بخش تولید قالین کار می کند و زمینه ی خوبی اشتغال زایی را برای زنان فراهم کرده بودند.
مه که متآسفانه نیروهای امر به معروف و نهی از منکر طالبان به دلیل این که محیط کاری ما بر اساس اصول امارت اسلامی ترتیب داده نشده است زنان را از کار رخصت کرده است.
یکی از زنان به اسم زر کارمند که مدت هشت سال می شود در این شرکت کار می کرد می گوید: حالا یگانه منبع درامد اش را از دست داده است

اما شاکرالله استانکزی، رییس اداره‌ی صنعت و تجارت ننگرهار می‌گوید که این مشکل به زودی حل خواهد شد و زنان به کار خود باز خواهند گشت.

طالبان با گذشت هر روز به بهانه های مختلف محدودیت های جدید را در بخش های مختلف برای زنان وضع و این روند هم چنان ادامه دارد.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *