روز گذشته 28 حوت 1402 گروه هنری دختران ( نیما) طی یک نامه ی سرگشاده به صدر اعظم آلمان، خواستار کمک ازین کشور شد.

این گروه پانزده نفری طی یک نامه ی سرگشاده به آدرس دفتر اولاف شولتس، صدراعظم آلمان از وی خواستار حمایت از حقوق زنان و دختران در افغانستان شده و گفته‌اند که افغانستان برای آن‌ها به یک قفس تبدیل شده و راهی برای رفتن و جایی برای ماندن ندارند.

گروه دختران نیما در این نامه گفته است که طالبان پس از تسلط حق تحصیل حق کار و آزادی را از زنان و‌دختران افغانستان گرفته و روز به روز محدودیت های جدی تر بر زندگی این ها وضع می کنند.

آن‌ها هم چنان تاکید می‌کنند که هر روز خود را زیر ظلم و شکنجه می‌گذرانند و با چشمان خود شاهد اعدام شهروندان، نکاح اجباری زنان و دختران و شکنجه‌ی آن‌ها هستند

این گروه از صدراعظم آلمان خواسته است که لطفن به داد دختران افغانستان برسند دختران که هر ثانیه ی از زندگی خود را به ترس، غم، و اندوه بسر می برند و از تحصیل و‌تعلیم باز مانده اند دوباره امید جوانه زدن بدهد.

دختران هنری نیما برای صدراعظم آلمان نوشته‌اند: «ما از شما چیز زیادی نمی‌خواهیم، فقط برای نجات زندگی خود، برای نجات رویا و اهداف خود، برای حق انسانی خود دست به سوی شما دراز می‌کنیم که شما امیدی برای ما باشید. فقط یک فرصت برای نجات زندگی دوباره می‌خواهیم.»

این دختران در اخیر نامه هم چنان تاکید کرده است که حناب صدراعظم ما با چشمان پر از اشک منتظر کمک و همکاری شما هستیم امید ما را نا امید نکنید.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *