📸 farkhundanews

گروه طالبان این بار، دختران را از شرکت در یک برنامه ی آموزشی خبرنگاری در ولایت ننگرهار منع کردند.

فرخنده: منابع محلی می گویند؛ این دوره ی آموزشی کوتا مدت
توسط رادیو و تلویزیون «همیشه‌بهار» راه‌اندازی شده بود و نیروهای امر به معروف گروه طالبان روز(سه‌شنبه، ۲۹ حوت) دختران را از شرکت در آن منع کرده‌اند.

این منبع با حفظ هویت اش می گوید؛ ماموران امر به معروف گروه طالبان به دفتر رییس رادیو و تلویزیون رفته و این دستور را به‌صورت شفاهی برای او گوش‌زد کرده‌ و تهدید کرده است که در صورت سرپیچی از این امر، دفتر رادیو تلویزیون بسته شده و مسؤلان و کارمندان آن باز داشت خواهد شد.

اتل‌خان استانکزی، مدیر مسوول رادیو و تلویزیون همیشه‌بهار می‌گوید که در این برنامه‌ی آموزشی کوتاه‌مدت خبرنگاری، ۱۵ دختر شرکت کرده بودند.

آقایی استانکزی می‌گوید که در ده سال گذشته، همیشه برنامه‌‌های آموزشی کوتاه‌مدتی را در زمینه‌ی روزنامه‌نگاری در دفتر شان برگزار می‌کردند که در آن دختران و پسران برای آموزش حرفه‌ی خبرنگاری شرکت می‌کردند.

وی هم چنان افزود؛ این دانش آموزان در این دوره ی کوتاه مدت در زمینه‌های نوشتن خبر و گزارش‌نویسی، فنون گویندگی و پخش رادیویی آموزش می‌دیدند.

چند ماه پیش رادیو و تلویزیون همیشه‌بهار توسط نیروهای گروه طالبان بسته شده بود و پس از مدتی، دوباره به فعالیت آغاز کرد.

این در حالی است که پس از حاکمیت طالبان، خبرنگاران زن با محدودیت‌های گسترده مواجه شدند. در برخی از ولایت‌ها پخش صدای زنان از طریق رادیوها نیز منع شده است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *