کمیته تحقیقات روسیه روز شنبه از افزایش کشته‌شدگان حادثه تیراندازی و انفجار در مرکز تجاری کروکوس مسکو به ۹۳ نفر خبر داد و اعلام کرد که انتظار می‌رود تعداد قربانیان افزایش یابد

کرملین از بازداشت ۱۱ نفر از جمله چهار عامل حمله به کنسرت خبر داده است.

گروه دولت اسلامی یا داعش مسؤلیت حمله تروریستی به یک سالن کنسرت در نزدیکی مسکو (پایتخت روسیه) را به عهده گرفت است.

بر اساس گزارشها شام روز جمعه ۳ حمل ۱۴۰۳ طی یک حمله ی مسلحانه گروه تروریستی در یک ساکن کنسرت در مسکو، دست کم ۹۳ کشته و ۱۰۰ زخمی برجای گذاشت.

گفته می شود زنان و کودکان از جمله ی قربانیان این رویداد هستند. وزارت خارجه روسیه این حمله را (حمله تروریستی) خوانده است.

رسانه‌های روسیه گزارش کرده‌اند که ۶۲۰۰ بلیط برای کنسرت گروه «پیک‌نیک» در این سالن، فروخته شده است. شاهدان به رسانه‌های روسیه از آنچه که اتفاق افتاده است، گفته‌اند. شخصی به نام ویتالی گفته است که او در بالکن سالن کنسرت بود که حمله آغاز شد. او گفت: «نمی‌دانستیم چه اتفاقی افتاده است»، سپس تیراندازی شروع شد.  به گفته ویتالی افراد مسلح بمب‌های آتش‌زا پرتاب کردند و ناگهان همه جا شعله‌ور شد.

بنابراین گزارش، افراد حاضر در سالن برای فرار از تیراندازی روی زمین دراز کشیدند، ۱۵ تا ۲۰ دقیقه در آنجا دراز کشیدند و پس از آن شروع به فرار کرده و بسیاری از آنها موفق شدند خارج شوند.

بنابر آخرین گزارش ها، بیش از ۱۰۰ نفر در تالار کورکاس مبحوس شده‌اند و آتش سوزی منجر به تحریب بخشی از سقف شده است.

این حمله ی تروریستی داعش واکنش های تند جهانی را نیز در پی داشته است.

معاون سخنگوی سازمان ملل به حمله تروریستی به سالن کنسرتی در شهر «کروکوس» روسیه واکنش نشان داد و اعلام کرد که این نهاد بین المللی اوضاع را زیر نظر دارد.

فرحان حق، معاون سخنگوی سازمان ملل متحد عصر جمعه به وقت محلی در واکنش به این حمله تروریستی در روسیه گفت که سازمان ملل از حمله روز جمعه «غمگین است» و اوضاع را زیر نظر دارد.

«جان کربی» عضو شورای امنیت ملی آمریکا و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی این شورا عصر جمعه به وقت محلی در نشستی خبری در واشنگتن، با قربانیان حمله تروریستی آشکار در مسکو ابراز همدردی کرد و گفت: «تصاویر وحشتناک هستند و تماشای آن سخت است. ما با قربانیان این تیراندازی وحشتناک ابراز همدردی می کنیم.»

وزارت امور خارجه قطر حمله تروریستی به تالار کنسرت «کروکوس سیتی» در نزدیکی مسکو را به شدت محکوم کرد.

 

وزارت امور خارجه مصر نیز شامگاه امروز جمعه با انتشار بیانیه‌ای این حمله تروریستی را محکوم کرد.

 

وزارت خارجه پاکستان نیز با صدور بیانیه‌ای ضمن محکومیت حمله تروریستی مسکو با دولت و مردم روسیه ابراز همبستگی کرد.

ناصر کنعانی سخن گوی وزارت خارجه ایران نیز این حمله را به شدت محکوم کرده و گفته است که مردم ایران با ابراز همدردی با ملت روسیه در کنارآن ها خواهد بود.

به تازگی گروه دولت اسلامی یا داعش مسؤلیت این حمله را به عهده گرفته و گفته است که حمله بخ سالن کنسرت کار ما بود اما روسیه این بیانیه ی داعش را جعلی خواند

هنوز معلوم نیست که آیا داعش پشت این صحنه است یا واقعن این بیانیه جعلی است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *