فعالان حقوق زن و فعالان حقوق بشر 

حمایت تازه‌ای فعالان حقوق زن، از زنان و دختران افغانستان تحت نام(من و پست)

فرخنده: فعالان حقوق بشر، حرکت دادخواهانه ی جدید را تحت نام( من و پست) برای حمایت از زنان و دختران افغانستان راه اندازی کرده است

این گروپ از فعالان حقوق زن از چهره های شناخته شده ی افغانستان است. آن ها هم چنان از چهره های مشهور ملی و بین المللی هم چنان خواسته است که به حمایت از زنان افغانستان پست کنند.

مصور بیگانه، یکی از اشتراک کنندگان این حرکت داد خواهی امروز یکشنبه( ۵ حمل ۱۴۰۳ ) به رسانه ها گفت
تا اکنون تهمینه عثمانی، آیدا شاداب، هدا خموش، تمنا پریانی، تهمینه سالک، فعالان حقوق زن، سارا لیتل از امریکا، ساریه از لبنان، فرحناز فروتن و زهرا جویا روزنامه‌نگار، شکریه بارکزی و فوزیه کوفی، اعضای مجلس حکومت پیشین افغانستان کسانی هستند که به برنامه‌ی دادخواهانه‌ی «ومن پست» پیوسته و با زنان افغانستان اعلام همبستگی کرده‌اند.

آقایی بیگانه هم چنان می گوید این داد خواهی با شعار( ما برمی گردیم) شروع شده و سمبول آن دست به شکل ایکس می باشد.
تا اکنون صدها چهره ی ملی و بین المللی از این برنامه حمایت کرده است.

به گفته ی آقایی بیگانه این دادخواهی برای حمایت از زنان و دختران افغانستان است که می گویند( ما بر می گردیم به جای که حذف شده ایم)
وی هم چنان افزود؛ این برنامه باعث می شود تا زنان افغانستان با جهان وصل شود و ما همه باهم دست به دست هم داده وبرای حمایت از زنان افغانستان صدا بلند می کنیم.

آقایی بیگانه خطاب به چهره های مشهور جهان گفت«اگر امروز از شهرت، قدرت، و شناخت تان به‌خاطر زنان و دختران افغانستان استفاده نکنید، فردایی وجود نخواهد داشت.»

این برنامه تا اکنون میلیون ها بیننده در سطح جهان دارد.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *