عکس شبکه‌های اجتماعی

فرخنده: بعد از آن که افغانستان در یک نظر سنجی گزارش جهانی شادی، غمگین ترین کشور جهان شناخته شد، سازمان جهانی صحت می گوید ۵۰ درصد از مردم افغانستان با ناراحتی های روانی زندگی می کنند.

سازمان بهداشت جهانی با همکاری دفتر مبارزه با مواد مخدر و جرایم سازمان ملل و اتحادیه اروپا، نشستی را با نام «بحران عمیق؛ سلامت روان و اختلالات مصرف مواد مخدر که جامعه افغانستان را فلج می‌کند» در ویانا، پایتخت اتریش با حضور ۱۴۰ اشتراک کننده برگزار کرد.

روز دوشنبه ۶ حمل ۱۴۰۳ داکتر حنان بلخی، مدیر منطقه ی سازمان صحی جهان، برای شرق مدیترانه در این نشست گفته است که نصف از مردم افغانستان دریک زندگی اندوهگین به سر برده و با مشکلات روانی دست و‌پنجه نرم می کنند.

وی هم چنان افزود که ناراحتی های روانی و بر کیفیت زندگی شهروندان افغانستان، تآثیر منفی خواهد داشت.

خانم بلخی این سخنان را در «شصت و هفتمین نشست کمیسیون مبارزه با مواد مخدر که برای برسی سلامت بحران روان و اختلال مواد مخدر در افغانستان»برگزار شده بود بیان کرد.

این در حالی است که در دو و نیم سال از حاکمیت طالبان در افغانستان، ناسلامتی روانی در میان زنان و دختران به علت سرکوب و محدودیت‌های طالبان افزایش یافته است.

چندی پیش سازمان ملل نیز طی یک گزارش گفته بود که میزان اضطراب، انزوا و افسردگی در میان زنان افغان به طور قابل توجهی افزایش یافته است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *