معترضان جنبش پنجره

اعضایی جنبش اعتراضی (پنجره ی امید) در یک گردهمایی اعتراضی دیروز چهار شنبه در شهر اسلام آباد پایتخت پاکستان با شعار دادن حق خواستن جرم نیست خواستار آزادی منیژه صدیقی از زندان طالبان شد.

اعضایی این جنبش اعتراضی؛ در اعلامیه ی گفتند که عملکرد زن ستیزانه ی طالبان علیه زنان و تبعیض جنسیتی بی‌رحمانه‌ای را عليه زنان و دختران به هدف حذف آنان از جامعه‌ی افغانستان اعمال کرده‌اند که این نشان‌دهنده‌ی جنایت «آپارتاید جنسیتی» است.

در اعلامیه هم چنان آمده است که طالبان پس از تسلط دوباره در افغانستان محدودیت های سرکوب کننده ی را علیه زنان وضع کرده و شهروندان کشور به‌ویژه زنان و دختران، با سرکوب، محرومیت، بازداشت، شکنجه و زندان مواجه هستند‌.

با این حال منیژه صدیقی یکی از از اعضایی جنبش اعتراضی زنان است که روز دوشنبه(۱۷ میزان) سال گذشته‌ی خورشیدی، از ساحه‌ی«کارته نو» شهر کابل توسط نیروهای استخبارات طالبان از نزدیکی خانه‌اش بازداشت شد.

گفته می شود که خانم صدیقی در وضعیت بد صحی قرار داشته و‌دست رسی امکانات صحی و وکیل مدافع ندارد.

برخی منابع نزدیک به خانم صدیقی تایید کردند که دستگاه قضایی طالبان او را به‌دلیل اعتراض در برابر این گروه و آتش زدن تصویر رهبر آن‌ها، به یک سال و شش ماه حبس محکوم کرده‌ است.

این در حالی است که بارها نهاد های مختلف داخلی، خارجی و اعضایی جنبش زنان معترض خواستار آزادی منیژه صدیقی از زندان طالبان شدند.

اما طالبان حتی اجازه ی دیدار با خانواده را نیز به خانم صدیقی را نمی دهد

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *