📸 رسانه‌های اجتماعی

حذف زنان، از نظام سیاسی طالبان
فرخنده: زنان افغانستان امروز قربانی جهالت طالبان است، گروه که زنان را تهدید بزرگی برای نظام خود میداند.

طالبان در بیشتر از دو سال از حاکمیت در افغانستان بیش از هشتاد فرمان محدود کننده ی علیه زنان و دختران افغانستان وضع کرده که نشان می دهد این گروه در پی حذف زنان از اجتماع هستند.

زن افغانستانی را در ادبیات سیاسی طالبان می توان به‌عنوان تهدید تلقی کرد که این گروه خواستار کنار زدن آن اجتماع است، به همین اساس، برای مهار آن، ابتدایی‌ترین حقوق زنان را که در اسلام سیاسی آن‌ها به آن تاکید شده، گرفته‌اند.

بسته کردن درب مراکز آموزشی، آرایشگاها منع زنان از کار در اداره های دولتی و غیر دولتی و منع زنان از تفریح و گشت و گزار آزاد نشان دهنده ی حذف زنان از اجتماع است.

امر به معروف و‌نهی از منکر طالبان رژیمی در برابر زنانی است که بیست سال کار کرده و نقش پر رنگ در جامعه ی افغانستان داشته است اما طالبان، با رفتارها و عمل‌کردهای ‌شان نشان داده‌اند که فکر و اندیشه‌ی آن‌ها در برابر زنان با نگرش زن‌ستیزانه همراه بوده است.
این رژیم سیاسی طالبان در پی نابودی زنانی است که بار ها صدا بلند کرده و از جامعه ی جهانی خواستار کمک برای زنان افغان شده اند.

امر به معروف و نهی از منکر طالبان، از روز اول حاکمیت در افغانستان به بهانه های مختلف از جمله نپوشیدن حجاب مورد نظراین گروه، دادخواهی و اعتراضات دستگیر و شکنجه روحی و‌روانی کرده اند.
اسم امر به معروف و‌نهی از منکر طالبان، به یک وحشت سیاسی برای زنان تبدیل شده است.

تحقیر، توهین، شکنجه و بازداشت‌های خودسرانه‌ی و رفتارهای نامناسب این گروه در برابر زنان به‌ویژه زنان معترض، باعث شده تا رقم بالایی از زنان افغانستان را ترک کرده و در کشورهای همسایه از جمله ایران و پاکستان مهاجر شوند.

بسته ماندن دروازه های مکاتب و دانشگاه ها، بزرگترین شکنجه ی روحی و روانی بر دختران دانش آموز داشته است.
دختران بازمانده از تحصیل تا ابد رویایی شان دفن کرده اند. ازدواج های اجباری، زیرسن و خودکشی بین دختران نتیجه بسته ماندن دروازه های مراکز آموزشی است.
دختران افغانستان شجاع ترین و‌موفق ترین زنانی است که در کشورهای جهان بار ها مدال موفقیت بدست آورده و باعث سربلندی و افتخار برای کشور و جامعه افغانی شده است

عملکرد زن ستیزانه ی طالبان علیه زنان واکنش های تند داخلی و خارجی را در پی داشته است اما این گروه به هیچ یکی از خواسته های جهان در برابر حقوق زنان تن نمی دهد.

به تازگی ملاهیبت الله آخون زاده رهبر این گروه در یک نوار صوتی گفته بود ما حکم الله را پیاده می کنیم زنان را سنگسار و سار در ملا عام شلاق خواهیم زد وی اشاره به کشورهای غربی گفت شما که فرق انسان و حیوان را نمی دانید نیاز نیست در مورد نقض حقوق زنان در افغانستان مداخله کنید.
دیده شود که این رژیم تا چی وقت زنان را هدف قرار داده و حکومت می کنند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *