فرخنده: صدها تن از افراد زندانی شده در زندان طالبان در ولایت ننگرهار به مریضی جلدی مبتلا شدند.

بر اساس گفته‌های منابع محلی در ولایت ننگرهار از یک ماه گذشته تاکنون، حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر به شمول زنان و کودکان در زندان طالبان در این ولایت، به بیماری جلدی مبتلا شده اند

منابع محلی در ولایت ننگرهار امروز (پنج شنبه) تایید کرده است که از یک ماه گذشته تاکنون، حدود یک هزار و ۸۰۰ نفر به این مرض مبتلا شده که در وضعیت بد صحی قرار دارد و این افراد شامل زنان و‌کودکان نیز می باشد.

یک منبع از نزدیکان یک زندانی طالبان در ننگرهار، که نخواست هویت اش ذکر شود امروز(پنج‌شنبه، ۱۶ حمل) به فرخنده گفت که زندانیان در زندان طالبان در این ولایت به دلیل این بیماری در وضعیت وخیمی قرار دارند.

او هم چنان افزود؛ بیم آن وجود دارد که برخی از این زندانیان بخاطر عدم رسیدگی تلف شوند.

منبع گفته است: «… هم به این بیماری مبتلا شده و همه از این بیماری شکایت دارند. زندگی در اینجا خیلی تلخ شده است. دارو نیست. درمان نیست. فضا تنگ است و این بیماری همه جا را گرفته است.»

با این حال روح الله ساپی، متخصص بیماری‌های جلدی در شهر جلال‌آباد، مرکز ولایت ننگرهار می‌گوید که این بیماری یک نوع بیماری جلدی به‌نام «گال» یا «خارشک»، یک بیماری عفونی است که توسط نوع خاصی از کنه ایجاد می‌شود.

ساپی می‌گوید که این بیماری ممکن است به هر فردی سرایت کند؛ اما بیشتر در افرادی که در یک اتاق زندگی می‌کنند، مانند زندان‌ها، اردوگاه‌ها و پایگاه‌های نظامی و غیره زیادتر شایع است.

از سویی هم، داکتر رشید وفا مدیر، ولایتی کنترل بیماری‌های عفونی و واکنش اضطراری ریاست صحت عامه طالبان در ننگرهار می‌گویدتاکنون حدود یک هزار و ۸۰۰ دوز داروی ضروری به بیماران تطبیق شده که به‌زودی مبتلایان به این بیماری بهبود خواهند یافت.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *