فرخنده: وزارت خارجه فرانسه تصمیم اخیر ملا هیبت الله آخون زاده در مورد زنان افغانستان را هولناک خوانده و‌گفته است که طالبان باید این سیاست سرکوب و محو زنان و دختران را تغییر دهند.

بر اساس گزارش ها وزارت خارجه ی فرانسه دیروز جمعه (۱۷حمل) طی یک اعلامیه گفته است که ایم وزارت، تصمیم اخیر طالبان برای از سرگیری سنگسار زنان و اعمال تنبیه بدنی علیه آنان را به شدیدترین عبارات محکوم می‌کند.

این کشور گفته است با مشارکت فعال‌اش، شورای امنیت سازمان ملل متحد مقرر کرده است که احترام به حقوق زنان پیش‌شرط هر گفت‌وگویی است.

این در حالی است که اخیرا هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در یک نوار صوتی بر مجازات افراد در ملاءعام تأکید کرده و گفته است که این گروه «حدود» را اجرا و زنان را در ملاءعام «سنگسار» می‌کند.

عملکرد طالبان علیه زنان واکنش های تند جهانی را در پی داشته و بار ها نهاد های مختلف حقوق بشری از این گروه خواسته بودند که به نقض حقوق زنان در افغانستان پایان دهد.
اما طالبان تا اکنون از موضع‌اش در برابر زنان و دختران کوتاه نیامده‌‌اند. در حال حاضر زنان و دختران افغانستان از آموزش، کار و گشت‌وگذار آزادانه محروم هستند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *