میتا

پس از بیانیه ی اخیر نجیب‌الله حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی در مورد محدود یا مسدود کردن فیسبوک در افغانستان، کمیته ی حفاظت از خبرنگاران می گویند که این تصمیم طالبان به آزادی اطلاعات ضربه می زنند.

کمیته ی حفاظت از خبرنگاران طی یک اعلامیه از طرح جدید طالبان برای مسدود کردن فیسبوک در افغانستان ابراز نگرانی کرده و این عملکرد طالبان را سانسور اطلاعات خوانده و گفته است که این گروه باید دست از اقداماتی که بیشتر مانع جریان آزاد اطلاعات می‌شود، بردارند.

بر اساس اعلامیه ی این کمیته، طالبان از زمان دست‌یافتن به قدرت، خبرنگاران را بازداشت، ویب‌سایت‌های خبری افغانستان را تعطیل و دسترسی به رسانه‌های خارجی را محدود کرده‌اند؛ اما صفحات فیس‌بوک این رسانه‌ها در دسترس اند.

به لیه یی، (هماهنگ‌کننده‌ی کمیته حفاظت از خبرنگاران در آسیا)گفته است: «طرح طالبان برای محدود یا مسدودکردن دسترسی به فیس‌بوک ضربه‌ی بیشتری به آزادی اطلاعات در افغانستان خواهد بود.»

این در حالی است که اخیرا نجیب‌الله حقانی، سرپرست وزارت مخابرات و تکنولوژی معلوماتی طالبان در گفت‌وگو با طلوع‌نیوز گفته است که این گروه طرحی را برای محدود یا مسدودکردن کامل دسترسی به فیس‌بوک در افغانستان نهایی کرده است.

اما ذبیح الله مجاهد سخنگوی این گروه گفته است که فیسبوک در افغانستان مسدود نه، بلکه محدودیت های بر آن اعمال خواهد شد.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *