📸 social media

فرخنده: در ادامه ی محدودیت های طالبان علیه آموزش دختران، این گروه طی یک اطلاعیه، مسؤلان مراکز آموزشی را مجبور به امضایی تعهد نامه ی کردند که دختران بالاتر از صنف ششم را در آموزشگاها نپزیرد.

بر اساس این تعهد نامه، هیچ مرکز آموزشی نمی تواند دختران بالاتر از صنف ششم را جذب کند در صورت انجام این کار مجرم شناخته شده و‌مجازات خواهد شد.

در این تعهد نامه هم چنان ذکر شده است که هیچ مراکز آموزشی نباید به دختران بالاتر از صنف ششم اجازه ورود دهد و دختران پایین تر از صنف شش باید توسط استادان زن تدریس گردد.

طالبان هم چنان در تعهد نامه ذکر کرده است که هیچ بهانه ی مسؤلان مراکز آموزشی را نمی پزیرد در صورت عدم امضا این تعهد نامه مجرم شناخته شده و به پنجه ی قانون سپرده خواهد شد.

شماری از دانشجویان با ابراز نگرانی از وضع محدودیت های این گروه علیه آموزش دختران می گوید: آموزش حق اولیه و اساسی و دختران این سرزمین است طالبان به جای بسته کردن دروازه های مراکز آموزشی باید دروازه های مکاتب و دانشگاه را بروی دختران باز کنند.

این در حالی است که گروه طالبان در بیشتر از دونیم سال حاکمیت در کشور روز به روز محدودیت بیشتر علیه آموزش دختران وضع می کنند.

این گروه در اوایل روزهای حکومت داری خویش دوازه های مکاتب را به روی دختران بالاتر از صنف ششم بستند در کمتر از یک سال، این گروه دختران محصل را از رفتن به دانشگاه نیز منع کردند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *