فرخنده: زنان معترض تحت نام” جنبش شنبه‌های ارغوانی” ضمن ابراز غم‌شریکی با خانواده‌های قربانیان سیلاب‌های اخیر در ولایت‌های شمال و شرق کشور از عملکرد طالبان انتقاد کرده و می‌گویند، این گروه آن‌طور که در سرکوب مردم شتاب دارند، تعهدی برای ارایه‌ی خدمات به آن‌ها ندارند.

اعضای جنبش شنبه‌های ارغوانی امروز(دوشنبه، ۲۴ ثور) با ارسال نوارهای ویدیویی به رسانه‌ها گفته‌اند، با آنکه نزدیک به یک هفته از سیلاب‌های مرگ‌بار در ولایات بغلان، بدخشان، غور و تخار می‌گذرد و تلفات جانی و مالی سنگینی بر مردم وارد شده است؛ اما گروه طالبان در ارایه خدمات به آسیب‌دیدگان این رویدادهای طبیعی ناکام بوده‌اند.

مریم معروف آروین، مسوول عمومی جنبش شنبه‌های ارغوانی، در نوار ویدیویی گفته، آغاز کارزار جمع‌آوری کمک برای سیلاب‌زدگان را شروع کرده اند. او در این ویدئو گفته که بیشتر قربانیان این رویدادها در شمال و شرق کشور را زنان و کودکان می‌باشد.

خانم آروین از نهادهای امدادرسان به‌ویژه آژانس‌های سازمان ملل متحد می‌خواهد که از کمک‌های خود به سیلاب‌زدگان کشور دریغ نکنند.

زنان معترض می‌گویند که شهروندان کشور انتظار دارند تا نهادهای امدادرسان تنها به ارایه‌ی آمار قربانیان اکتفا نکنند؛ بلکه تیم‌های نجات تشکیل داده و برای نجات افراد آسیب‌دیده فورا اقدام کنند.

آنان گفتند که طالبان از کمک‌های بشردوستانه برای مقاصد و اهداف سیاسی خود به‌ویژه برای سرکوب جریان‌های عدالت‌خواهی استفاده می‌کنند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *