فرخنده: در ادامه ی انتقاد های تند جامعه ی جهانی از نقض حقوق زنان در افغانستان، مایکل مک کال، رئیس کمیته ی روابط خارجی مجلس نمایندگان امریکا گفته است، طالبان در افغانستان ظالم ترین حکومت را برای زنان ترسیم کرده است.

آقایی مایکل با اشاره به وضع محدویت های اجتماعی علیه زنان افغان گفته است که افغانستان تحت حاکمیت طالبان ظالم ترین کشور برای زنان است.

مجلس نمایندگان آمریکا پنج شنبه شب ۳ جوزا در بیانیه ی نگاشته است که واشنگتن در همکاری با متحدان خود باید طالبان را مجبور کنند تا دست از نقض حقوق بشر و حقوق زنان بردارند.

آقایی مک کال گفته است که «دختران پس از صنف ششم از رفتن به مکتب محروم شده‌اند. زنان از کار در نهادهای دولتی منع شده‌اند. ما می‌دانیم که طالبان اقلیت‌های مذهبی و آزادی مطبوعات را به‌گونه وحشیانه‌ای سرکوب می‌کنند.»

وی افزوده است: «زمان آن فرا رسیده است که هر کاری می‌توانیم انجام دهیم تا درخواست‌های ویزای ویژه مهاجرت را تسریع کنیم و طالبان را مسوول جنایات‌شان بدانیم. مردم افغانستان باید بدانند که ایالات متحده پشت سر آن‌ها ایستاده است.»

وی هم چنان در اشاره به مجازات علنی مردم، شلاق زدن و اعدام شهروندان افغانستان گفته است که این گروه به تروریستان نیز پناه داده است.

رییس کمیته ی روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا بار دیگر تاکید کرده است که پول مالیات دهندگان آمریکا به زنان و کودکان محروم این کشور نه، بلکه به جیب وفاداران طالبان سرازیر می شود.

آقایی مایکل مک کال در حالی این بیانیه را ابراز کرده است که نزدیک به سال می شود که طالبان دروازه های مکاتب و دانشگاه را به روی دختران بستند و با وضع ده ها محدودیت اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی علیه کار زنان آنان را مجبور به خانه نشینی کرده است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *