عکس: ارسالی به رسانه فرخنده

فرخنده: در ادامه ی واکنش ها بر دعوت طالبان در سومین نشست دوحه، زنان معترض افغانستان، شرکت مخالفان طالبان و زنان را در این نشست الزامی می داند.

شبکه ی مشارکت سیاسی زنان، دیروز (۱۵جوزا) طی یک گردهمایی اعتراضی از سازمان ملل خواستند تا زنان و مخالفان این گروه را نیز در این نشست دعوت کنند.

شبکه ی مشارکت سیاسی زنان افغانستان،با انتقاد تند از سازمان ملل به خاطر دعوت طالبان در این نشست گفته است که شرکت مخالفان این گروه نیز ضروری است.

در قطع‌نامه‌ی منتشر شده از سوی این شبکه آمده است که تعیین نماینده‌ی ویژه‌ی سازمان ملل متحد برای افغانستان باید مطابق با معیارها و خواست مردم کشور و مخصوصا زنان باشد.

در قطع نامه آمده است که حضور نمایندگان زنان، اقوام و مذاهب و جریان‌های مخالف طالبان در تمامی نشست‌ها و اجلاس‌های بین‌المللی در مورد سرنوشت افغانستان الزامی است.

این شبکه گفته است که محافظت از زنان، کودکان و افراد آسیب‌پذیر در برابر خشونت و تبعیض طالبان باید در اولویت این نشست قرار داشته باشد.

این شبکه از کشورهای جهان و سازمان ملل خواسته است که طالبان را حمایت نکنند و آپارتاید جنسیتی را نیز به رسمیت بشناسند.

با این قرار است سازمان ملل متحد در ۳۰ ماه جاری میلادی در دوحه، پایتخت قطر در مورد افغانستان نشستی برگزار کند که در آن از نمایندگان طالبان هم دعوت شده است.

گروه‌های اعتراضی زنان افغانستان دعوت نمایندگان طالبان در این نشست از سوی سازمان ملل متحد را به باد انتقاد گرفته و آن را ادامه‌ی سفیدنمایی این گروه می‌دانند.

پس از دعوت سازمان ملل از طالبان در نشست دوحه، زنان معترض و نهاد های مدافع حقوق بشر این دعوت سازمان ملل از طالبان را محکوم کرده است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *