عکس: ارسالی به فرخنده

فرخنده: اعضای جنبش اعتراضی زنان افغانستان در یک گردهمایی اعتراضی، با نشر اعلامیه ی گفته است که هر نوع تعامل و نشست با طالبان در دوحه، از سوی مردم افغانستان مردود است.

این اعلامیه که دیروز دوشنبه(۲۱جوزا) از سوی این معترضان نشر شد آمده است که آنان در مورد سومین نشست در دوحه که طالبان نیز در آن حضور خواهد داشت، سخت نگران است.

آنان در این اعلامیه با اشاره به توافق‌نامه‌ی امریکا و طالبان که در دوحه منعقد شد، گفته‌اند: «دوحه یک مکان نامیمون و نامقدس و بستر تلخکامی‌های مردم افغانستان بوده است. ما از برگزاری هر نشستی در این مارکت سیاه خریدوفروش منافع دستگاه‌های استخباراتی کشورهای جهان آسیب‌های تاریخی خوردیم و نفرت داریم.»

اعضای «ائتلاف مستقل جنبش‌های اعتراضی زنان افغانستان» با ابراز نگرانی از وضعیت زندگی شهروندان کشور تحت حاکمیت طالبان گفته است که جهان نباید با این گروه همکاری کنند و طالبان باید محاکمه شود.

این اعتراضات در حالی صورت می گیرد که قرار است سومین نشست نمایندگان ویژه‌ی کشورها در امور افغانستان به میزبانی دبیرکل سازمان ملل متحد در روزهای ۱۰ و ۱۱ سرطان در دوحه قطر برگزار شود.

سازمان ملل متحد از طالبان برای اشتراک در این نشست دعوت کرده است، اما این گروه خواستار «اشتراک معنادار» و تفاهم در مورد آجندا و ترکیب اشتراک‌کنندگان شده‌ است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *