فرخنده: شماری از زنان معترض افغانستان، طی یک بیانیه از قطع کمک های امریکا به طالبان ابراز خرسندی کرده است.

جنبش شنبه های ارغوانی در یک بیانیه ی تازه از تصویب لایحه ی قطع کمک های آمریکا به طالبان استقبال کرده و گفته است که  «ما از سنا و دولت ایالات متحده می‌خواهیم که از این لایحه حمایت کنند و تحریم‌های واقعی را علیه طالبان برای حمایت از مردم گروگان گرفته‌شده در افغانستان؛ به‌ویژه زنان اعمال کنند».

در بیانیه هم چنان آمده است : «یکی از دلایل ادامه‌ی حیات حکومت خودخوانده و ضد زنان طالبان و تبدیل کشور به پای گاه تروریست‌های بین‌المللی، کمک‌های پنهان و آشکار جهانی از جمله کمک‌های هفته‌وار ۴۰ میلیون دالری است».

این جنبش اعتراضی زنان هم چنان از آمریکا خواسته است که در مورد کمک های ۲،۸ میلیون دالری آمریکا به طالبان نیز معلومات دهد که این پول ها در کجا به مصرف می رسد.

در بیانیه آمده است که گروه طالبان از این کمک ها برای «سرکوب شدید مردم افغانستان؛ به‌ویژه زنان، گروه‌های قومی آسیب‌پذیر و اقلیت‌های مذهبی، جنایات علیه بشریت، آپارتاید جنسیتی و ایجاد ترس و وحشت در میان شهروندان کشور برای تحکیم قدرت نامشروع خود» استفاده کرده‌اند.

این در حالی است‌که مجلس نمایندگان ایالات متحده سه روز پیش لایحه‌ای را به تصویب رساند که بر بنیاد آن تمام کمک‌های امریکا به طالبان قطع می‌شود.

این لایحه اکنون در اختیار مجلس سنای ایالات متحده است و پس از تایید، اجرایی خواهد شد.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *