رسانه فرخنده

فرخنده: حبیبه سرابی والی پیشین ولایت بامیان، دعوت سازمان ملل در نشست دوحه را رد کرد.

خانم سرابی در صفحه ی ایکس خود نوشته است که با وجودی که از سوی سازمان ملل متحد دعوت‌نامه‌ای برای اشتراک در نشست دوحه دریافت کرده؛ اما در این نشست شرکت نخواهد کرد.

وی عدم اشتراکش در این نشست را دلایل ذیل را گفته است.

نبود بحث حقوق زنان و حقوق‌بشر در دستورکار (آجندای) نشست سوم دوحه، عدم اشتراک نماینده‌های زنان و فعالان مدنی کشور در نشست دوحه و اینکه ملل متحد قادر به یافتن یک راه حل برای افغانستان بر بنیاد قطع‌نامه‌ی ۲۷۲۱ شورای امنیت نیست.

پیش از این زبیده اکبر و نبیله مصلح، دو زن فعال افغانستان نیز از شرکت در این نشست خود داری کردند و گفتند، در نشست که زنان در حاشیه باشند نیاز نیست شرکت کنیم.

خانم اکبر در صفحه ی ایکس خود نوشته است که «من امروز از سوی سازمان ملل دعوت نامه ای برای نشست فرستادگان ویژه در مورد افغانستان در دوحه، قطر در 2 جولای 2024 دریافت کرده ام. من در این نشست شرکت نخواهم کرد زیرا زنان افغان شایستگی حضور در میز اصلی نشست در دوحه را دارند»

وی هم چنان گفته است که با توجه به این که افغانستان در جدین ترین بحران نقض حقوق بشر و زنان قرار دارد من از حذف زنان در سومین نشست دوحه، بر اساس شرایط طالبان خشم گین هستم.

این در حالی است که سومین نشست دوحه به میزبانی سازمان ملل متحد و اشتراک کشورهای عضو در مورد افغانستان، امروز در قطر برگزار می شود.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *