عکس: ارسالی به فرخنده

فرخنده: در ادامه ی اعتراضات گسترده ی داخلی و خارجی مبنی بر تحریم سومین نشست دوحه در قطر، انقلاب زنان افغانستان امروز دوشنبه (۱۱سرطان) با یک گردهمایی اعتراضی در یک مکان سربسته خواهان تحریم نشست دوحه شدند.

و این نشست را بدون حضور زنان و فعالان جامعه ی مدنی کشور مردود و بی بنیاد خواندند.

این معترضان با محکوم کردن نشست دوحه گفتند که طالبان نمایندگان مردم افعانستان نیستند و این نشست ها ضیاع وقت است.

به گفته ی این معترضان طالبان گروه تروریست و اشغال گر است که نمی تواند واقعیت افغانستان باشد این واقعیت کاذب و نادرست با سرکوب و فشار و شکنجه بالای مردم بی دفاع کشور تحمیل شده است.

این گروه از زنان معترض با اشاره به سومین نشست دوحه خطاب به سازمان ملل گفتند که شما به جای حمایت از حقوق نیمه پیکر نا امید جامعه دفاع نمایید بر عکس حقوق آنان را پایمال و با گروه جاهلان معامله می کنید.

این معامله ها خلاف خواست زنان و مردم افغانستان است.

در ادامه ی اعتراضات جهانی به برگزاری سومین نشست دوحه به میزبانی سازمان ملل و حذف زنان از آجندای این نشست، شماری از افغان های مقیم در کانادا طی یک گردهمایی اعتراضی نشست دوحه را تحریم کردند.

در هالند نیز شماری از افعان های مقیم این کشور ام روز دو شنبه ۱۱ سرطان نیز طی یک گردهمایی تازه به ضد طالبان شعار دادن و نشست دوحه را تحریم کردند.

آنان با شعار دادن « مذاکره محکوم است وطن غرق خون است»، «سیاست جهانی نفرین بر تبانی» و«تعامل با طالبان، ضدیت است با انسان» اشتراک طالبان به نمایندگی از افغانستان را نگران کننده خواند.

 

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *