رزا اوتونبایوا، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان

توشیح قانون جدید امربالمعروف و نهی از منکر طالبان، پای رئیس یوناما را به قندهار کشاند.

فرخنده: بر اساس گزارش ها، رزا اوتونبایوا، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل برای افغانستان به تازگی در قندهار سفر کرده است.

گفته می شود خانم اوتونبایوا پس از آن که نتوانسته با ملا هیبت الله آخون زاده رهبر طالبان ملاقات کند با محمد صادق انقلابی معاون والی طالبان گفتگو کرده است.

طبق خبرنامه، اوتونبایوا با معاون والی قندهار در مورد کشت جایگزین کوکنار صحبت کرده است.

خانم اوتونبایوا همچنین از آمادگی سازمان ملل برای کمک در کشت جایگزین کوکنار با دهاقین در قندهار خبر داده است. رزا اوتونبایوا در دیدار با محمد صادق انقلابی، معاون والی طالبان در قندهار گفته که سازمان ملل در سال گذشته از طریق آژانس‌های مختلف به ۲۶ میلیون نفر در افغانستان کمک‌های بشردوستانه ارائه کرده است.

معاون والی طالبان در قندهار نیز از سازمان ملل خواست تا در درمان افراد معتاد و کشت جایگزین کوکنار همکاری کند. محمد صادق انقلابی همچنین مدعی «امنیت کامل» در افغانستان شد و از رزا اوتونبایوا خواست که تاجران را ترغیب به سرمایه‌گذاری در افغانستان کند.

در شرایط که وزرات امربالمعروف و نهی از منکر طالبان در قانون جدیدش محدودیت های شدید را بر زندگی شهروان کشور مخصوصا زنان وضع کرده، رئیس یوناما در مورد جایگزینی کشت کوکنار با طالبان صحبت می کند.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *