عکس: رسانه‌های اجتماعی

فرخنده: دفتر هیئت معاونت ملل متحد در افغانستان (یوناما) روز دوشنبه حمله‌ای را که در قلعه بختیار در حوزه ششم امنیتی کابل رخ داد، به شدت محکوم کرد. یوناما در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله نشان‌دهنده افزایش خشونت و ادامه رنج و عذاب‌های ناشی از دهه‌ها جنگ در افغانستان است.

یوناما با ابراز همبستگی عمیق با قربانیان این حمله، خواستار احترام به حقوق بشر و پایان دادن به خشونت‌ها در کشور شد. این سازمان بین‌المللی تاکید کرد که تداوم خشونت‌ها تنها بر عمق بحران انسانی در افغانستان می‌افزاید.

براساس گزارش‌ها، در این حمله شش نفر کشته و ۱۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند. با این حال، منابع دیگر تعداد تلفات را بیش از این رقم اعلام کرده‌اند. گروه داعش در بیانیه‌ای مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت و ادعا کرد که در این حمله انتحاری بیش از ۴۵ نفر، از جمله اعضای طالبان، کشته و زخمی شده‌اند.

داعش در بیانیه خود توضیح داده است که فرد انتحاری در محل ورودی منتظر بوده تا کارمندان از دروازه اصلی خارج شوند و سپس خود را منفجر کرده است.

این حمله دوباره نشان‌دهنده تهدیدات جدی امنیتی در افغانستان و نیاز مبرم به اقدامات موثر برای حفاظت از غیرنظامیان و پایان دادن به بحران‌های جاری در کشور است.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *