عکس: رسانه‌های اجتماعی

فرخنده: رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند که «عایشه‌نور ازگی ایگی»، شهروند دو تابعیتی آمریکایی-ترکیه‌ای، به ضرب گلوله‌ی نیروهای اسرائیل در کرانه باختری کشته شده است. به گزارش خبرگزاری رویترز، این حادثه روز جمعه، ۱۶ سنبله، در جریان اعتراضات به شهرک‌سازی اسرائیل در کرانه باختری رخ داد.

براساس گزارش‌ها، کاخ سفید به شدت از این حادثه ناراحت شده و خواستار تحقیقات فوری از سوی اسرائیل در این زمینه شده است. وزارت خارجه ترکیه نیز اعلام کرده است که این شهروند از ناحیه سر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و دولت بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را مسئول این قتل دانسته است.

در همین حال، ارتش اسرائیل در بیانیه‌ای اعلام کرده که سربازان به سوی مردی که به‌عنوان محرک اصلی پرتاب سنگ به سمت آنان شناسایی شده بود، شلیک کردند و در حال بررسی گزارش‌ها درباره مرگ یک زن تبعه خارجی هستند.

خانواده‌ی عایشه‌نور ازگی ایگی از جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا، و معاونش کامالا هریس درخواست کرده‌اند که مرگ او را به صورت مستقلانه تحقیق کنند. خانواده او او را به عنوان یک «فعال حقوق بشر پرشور» معرفی کرده‌اند. همچنین گفته شده که او اخیراً در تظاهرات دانشجویان آمریکایی علیه حمایت ایالات متحده از اسرائیل در جنگ غزه شرکت داشته است.

این فعال حقوق بشر ۲۶ ساله در سیاتل آمریکا زندگی می‌کرد و در دانشگاه سیاتل در رشته‌ی روان‌شناسی و زبان و فرهنگ خاورمیانه تحصیل کرده بود.

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *