زنان

فرخنده: روزنامه واشنگتن پست در گزارشی اعلام کرده است که طالبان به منظور اجرای قانون جدید «امر به معروف و نهی از منکر» در مناطق شهری افغانستان، سرکوب زنان را تشدید کرده‌اند. به گفته این گزارش، پس از تصویب این قانون، اداره امر به معروف طالبان قدرت بی‌سابقه‌ای برای مجازات افراد در کابل و سایر شهرها پیدا کرده است.

این گزارش می‌افزاید که حضور مأموران امر به معروف طالبان در اماکن عمومی و جاده‌های کابل و دیگر شهرها افزایش یافته است. این مأموران در ایستگاه‌های موترها و مکان‌های عمومی به دنبال زنانی می‌گردند که پوشش مورد نظر طالبان را رعایت نمی‌کنند یا در مکان‌های عمومی می‌خندند و صدای خود را بلند می‌کنند.

طبق این گزارش، تعدادی از زنان در تماس‌های تلفنی به واشنگتن پست گفته‌اند که تمامی امیدهایشان برای تغییر سیاست‌های طالبان نسبت به زنان از بین رفته است. طالبان پس از بازگشت به قدرت، حقوق انسانی و اساسی زنان را به شدت محدود کرده و با تصویب قانون جدید، حتی صدای زنان در حضور مردان را حرام اعلام کرده‌اند.

براساس این قانون، طالبان چهره زنان را نیز جزو عورت دانسته و زنان را ملزم به پوشاندن کامل صورت و بدن کرده‌اند. این اقدامات طالبان واکنش‌های گسترده‌ای در داخل و خارج از افغانستان به دنبال داشته است، اما تاکنون هیچ تغییری در سیاست‌ها و رفتار طالبان مشاهده نشده است.

 

 

جواب دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *